From the "I can't believe it hasn't been posted before" category.
For one point, please respond and identify this car.
Experts will know this one.
Looks very familiar, German late thirties ? Have to check the make, first guess is Opel
Yes, Germany late 30s, but not Opel
KdF?
No
I,ve seen this in an older road&track magazine,If memory serv,s me,I believe It was a Volkhart creation,I hope?
Yes, it is a Volkhart. Locked for you to find the details (name, year, engine).
I recall It being,called the ford-kurier wagen by Kurt C. Volkhart ?
Ford is correct, Kurierwagen is one of its names. There is a more common, very short one, though.
Was It called V-2,the engine a 4-cyl inline and the year 1938?
The year is right, the name is close. Still locked.
BTW, do you know the coachbuilder?
Was the name Impala? and coachbuilder by Baron Koennig-Fachsenfeld?
Quote from: kwgibbs on January 25, 2013, 01:46:55 PM
Was the name Impala? and coachbuilder by Baron Koennig-Fachsenfeld?
No to both.
For the name: it is very close to "V-2". ;D
Was it the Ford courier van-v2 by Erhard Wendler?
Everything except for the red mark is correct:
It is the 1938 Volkhart V-2 Kurierwagen with a Ford engine and a Wendler body.
So I did answer It correctly?
Except for the 2 in "V-2"!
The V2 was the Sagitta, featured here before: http://www.autopuzzles.com/forum/index.php?topic=7128.0
Is It the 1938 volkhart v-1?
Finally!
A hard-earned point for you.
I thank you
Good jog kwgibbs!
My reference on this car says:
"Automobil-Designer Kurt C. Volkhart, früher bei Opel und dann freiberuflich aus Westfalen, hatte diese Zweisitzer mit langen abgerundeten Schwanz undicht entwickelt. Da Adolf Hitler sprach von Volkswagen, dachte Volkhart eines nationalen Sportwagens. 1938 trafen sich der Ingenieur Erwin Colsmann die Seide Hersteller, der das Geld, um ein solches Auto zu bauen gab. Volkhart baute das Chassis zu einem Mittelmotor-Auto, in dem er die Reihen-Vierzylinder-Motor des Ford Eifel eingestellt. Für die Gestaltung des Körpers, zog er die Aerodynamiker Baron Koenig-Fachsenfeld Hilfe. Wer entwarf eine abgerundete Coupé mit riesigen Schwanzflosse und voll gefüttert Hinterräder. Die große gewölbte Frontscheibe bedeckte die Dachsäulen und ging fast nahtlos in die Seitenfenster. Die ersten Arbeiten an den V-1 genannten Fahrzeuge wurden bei der Autowerkstatt, Fisch in Langenfeld durchgeführt, aber wenn sie nicht die Verarbeitung der abgerundeten Flächen konnte der Rohbau Erhard Wendler übernahm in Reutlingen, die Vollendung des Aluminium-Haut. Auch hier wurde die Schwanzflosse einstellbar gemacht, so dass sie als eine aerodynamische Bremse verwendet werden könnten. Von der Kontrolle der Fahrer könnte sogar die Luftdruck der vier Reifen - das sollte Ihnen bessere Fahreigenschaften. Das Feld graues Auto wurde nun das "V-2" wurde umbenannt und präsentiert in Berlin. General von Schell war so begeistert davon. 138 km / h schnelles Auto, dass Waffenprüfamt sofort bestellt drei weitere Testwagen, die als Kurier van der Wehrmacht Volkhart verwendet werden soll saß nun in Verbindung mit Ford, aber die Ford Leute winkte ab. So hat das Unternehmen in Arntzen leichte Brackwede die um mehr V-2 herzustellen erhalten - bis Mai 1942 zog die Artillerie-Abteilung der Bestellung."
This (translation, as I speak/read very little German) says that the V-1 and V-2 are the same car, but, from the pictures posted above, they are clearly different. Can someone please clarify?
Your source must have been google-translated from another language.
I'll have a look at my sources tonight.
Quote from: Wendax on January 26, 2013, 06:13:54 AM
Your source must have been google-translated from another language.
I'll have a look at my sources tonight.
It's from the world famous Lexikon der vergessenen Autotypen
But it is not the original text. I guess it was translated automatically into English and then automatically retranslated into German.
During construction:
This should also be the Volkhart V1:
:thumbsup:
A 1938 technical drawing of the V1:
Another view:
:thumbsup: