GM01 SOLVED: 1947 Vettura by Luca Barnocchi

Started by grobmotorix, July 30, 2009, 01:50:31 PM

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grobmotorix

So, after a long time I´ve got something for you again:

pguillem


grobmotorix


Allemano


grobmotorix

Not german, sorry...


grobmotorix

Not french.

O.K., let´s help a bit:

It is italian...

Otto Puzzell

There seems to be a large bulkhead behind the driver - is the engine back behind it?
You wanna be the man, you gotta Name That Car!

Allemano

Reminds far of the Lancia "Tank" designs of Stab. Farina...

grobmotorix

#9
Rear engined indeed:

João

La vettura realizzata da Luca Barnocchi nel 1947, a fianco il tecnico meccanico Luigi Cavallini,

Gli studi di fisica ed ingegneria meccanica lo portarono a dedicarsi anche alla meccanica automobilistica: nel 1947 realizzò, tra l'altro, un'automobile con caratteristiche avveniristiche sia per aerodinamica che per meccanica. Questo veicolo aveva quattro ruote motrici e sterzanti e sospensioni idropneumatiche (simili a quelle che adottò, tempo dopo, la Citroën), ma restò solo un prototipo. Modificò la Fiat 600 dotandola di motore e trazione anteriori e donò vari brevetti per autoveicoli all'Esercito Italiano.

Nel 1958 si trasferì per alcuni anni a San Paolo del Brasile, ( This is new to me ) dove conseguì la laurea in ingegneria meccanica e lavorò presso l'industria automobilistica Willys do Brasil. Tornato a Foligno, si dedicò ancora ai suoi studi, tra cui uno (mai pubblicato) sulla gravitazione universale.


grobmotorix

Very good João, indeed!

:applause:

This car used hydropneumatic steering and suspensions eight years before the Citroen DS.

fnqvmuch

Quote from: grobmotorix on November 01, 2009, 01:26:46 AM
Very good João, indeed!
and thank you too gm, this is very interesting - but i think it needs to be said;  Citroen also used hydropneumatic suspensions some years before the DS.

DynaMike

#13
Yes indeed, the 1953 Citroën 15 Six H (H=Hydropneumatique) had such suspension on the rear wheels. And Panhard started in 1951 production of an armored vehicle with 8-wheel drive, of which the four central (steel) wheels had hydropneumatic suspension: in heavy terrain you let them down, on the road you could lift them, so the tank could reach a top speed of 100 km/h.